Smart hotelldrift i mer enn 150 år

Britannia Hotel er et hotell i Dronningens gate 5 i Trondheim. Hotellet åpnet i 1870 og er ansett som et av Trondheims beste. 

I hjertet av Trondheim finner du det ikoniske Britannia Hotel – hotellet som har huset kongefamilie, britisk overklasse, politikere, polfarere og internasjonale stjerner siden det åpnet dørene i 1870. Britannia er medlem av kjeden The Leading Hotels of the World, og sysselsetter over 400 medarbeidere.

Hotellet holdt stengt i 3 år fra 2016-2019 da det ble gjennomført en større oppussing / renovering.  iteam har i denne perioden vært en viktig lagspiller for Britannia. Det som skulle begynne helt i det små med punktleveranser, har over årene utviklet seg til å bli et tett samarbeid, hvor iteam har hatt prosjektledelse og det fulle IT-ansvaret for hotellet.  

Effektiv hotelldrift er avhengig av teknologi som leverer stabile løsninger, god samhandling og fremtidsrettede tjenester. Premissene for våre leveranser til Britannia er fundamentert i et krav om sikre og smarte løsninger, og som gir medarbeiderne en smidig arbeidshverdag.  

Vi har blant annet satt opp et teknisk nett med redundans, som sikrer at alle tekniske enheter som ventilasjonsanlegg, låsesystem, printere, TV-er og andre smarte enheter som har behov for nettverk alltid er koblet på uten nedetid. I tillegg er det satt opp Azure Virtual desktop, som gjør at medarbeiderne kan koble seg opp på bedriftens systemer fra hvor som helst, passordløst, med sikkerheten ivaretatt. Dette gjør det enkelt å onboarde nye medarbeidere, og krav til dyrt hardware-utstyr forsvinner ettersom datakraften befinner seg i skyen.  

Med iteam 365 får Britannia en ferdig pakke med alt de trenger rundt bruker- og klientsikkerhet, samt applikasjoner som effektiviserer arbeidsdagen til medarbeiderne gjennom fildeling, samhandling og kommunikasjon. 

Samarbeid over tid skaper tillit. For Britannia har det også avstedkommet andre fordeler ved å ha én IT-leverandør å forholde seg til: 

  • Det er kort vei til hjelp uansett utfordring 
  • iteam kjenner kundens systemer og prosesser, og kan raskt agere ved uforutsette hendelser 
  • Forenklet onboarding av nye medarbeidere og implementering av enheter 
  • Skalerbar og bærekraftig serverløsning som sparer strøm og kostnader.  

«For oss er det viktig å ha tilgang til riktig kompetanse lokalt, og ikke minst ha en IT-leverandør som utfordrer oss til å ta i bruk teknologiske løsninger som øker vår produktivitet og gir oss et moderne og skalerbart teknologilandskap. Med iteam på laget er det alltid kort vei til hjelp siden de kjenner våre systemer og prosesser.»  

Mikael Forselius

Direktør Hotel Britannia

1

Kapittel 1

Igland Garasjen ønsket en løsning der alt ville fungere like bra uavhengig av hvor de jobbet

Skroll til toppen