Med en driftsavtale hos iteam, tar vi ansvaret for å utføre spesifikke oppgaver knyttet til tjenestene vi leverer våre kunder. Dette kan typisk være knyttet til drift / serviceoppdrag på utstyr på kundens lokasjoner, eller fjerndrift fra iteam drifts- eller kundesenter.
For å ivareta intern IT på en helhetlig måte, setter vi selvfølgelig av nødvendige ressurser for å bygge kjennskap til kundens systemer. iteam vil derfor være lokalt til stede hos kunden etter en avtalt frekvens. Dette revideres jevnlig, slik at avtalen kan justeres i henhold til faktiske behov.
En driftsavtale med iteam omfatter ofte:
- SPOC for kunden / brukeren med dedikert kontaktperson og tilordnet team der sluttbruker kan melde saker inn til kundeservice 24/7
- Brukeradministrasjon
- Loggføring av saker i sakssystem
- Gjennomføre månedlige driftsmøter
- Koordinering og mottak av feilsituasjoner mot underleverandører
- Holde dokumentasjon oppdatert
- Drift og vedlikehold av definert utstyr
- Overvåkning (opsjon)
- Slippe inn / ut samt ha dialog med eksterne leverandører basert på sine avtaler.
- Bistand ved feilsituasjoner som er utenfor leverandørens kontroll, eksempelvis relatert feil på maskinvare som er eid av kunde