
ØkoRåd er Norges største franchisekjede og sysselsetter i dag mer enn 550 regnskapsførere og rådgivere innen økonomisk rådgivning og regnskapstjenester. Selskapet tilbyr et bredt spekter av tjenester innenfor rådgiving, regnskap, lønn, budsjett, samt digitalisering og effektivisering av regnskapsprosesser.
ØkoRåd, Norges største franchisekjede innen økonomisk rådgivning og regnskapstjenester, har signert en omfattende IT-driftsavtale med iteam. Dette samarbeidet markerer starten på en langsiktig strategisk allianse som vil sikre ØkoRåd en moderne, stabil og skalerbar IT-infrastruktur tilpasset deres fremtidige behov.
Omfattende IT-driftsavtale
Avtalen innebærer at iteam overtar fullt ansvar for drift, vedlikehold og videreutvikling av ØkoRåds IT-løsninger. Dette inkluderer alt fra klientdrift, skybaserte tjenester, nettverk og infrastruktur, sikkerhetsløsninger, samt support og rådgivning. Målet er å effektivisere de teknologiske arbeidsprosessene, redusere driftsrisiko og sikre høy oppetid, slik at ØkoRåd kan fokusere fullt ut på sine kjerneoppgaver.

Styrker teknologisk plattform
«Vi er veldig glade for samarbeidet med ØkoRåd,» sier Lars Ivar Simonsen, administrerende direktør i iteam. «Vår kompetanse innen IT-drift og våre skreddersydde løsninger vil bidra til å gi ØkoRåd en teknologisk plattform som støtter vekst og innovasjon. I tillegg er vårt lokasjonskart en veldig god match med ØkoRåd sine avdelinger, der vi vil kunne bistå deres medarbeidere med Global IT lokalt over hele landet.»
ØkoRåd ser frem til samarbeidet
ØkoRåd er også svært fornøyde med den nye avtalen. «Med iteam får vi en pålitelig samarbeidspartner som forstår våre behov og leverer løsninger som sikrer at vi ligger i forkant av den digitale utviklingen,» sier Geir-Arne Mathisen, Direktør for Marked og Forretningsutvikling i ØkoRåd – Vekstra AS. «Dette gir oss trygghet og en sterk IT-struktur for fremtiden. iteam er også en veldig god match for oss i ØkoRåd, all den tid at vi begge har mange lokasjoner og et stort ønske om å være lokale og tett på kundene våre.»