AOF Vestlandet – Agder tilbyr fleksible løsninger for kursdeltakere og arbeidstakere som trenger å styrke sin kompetanse for et framtidig arbeidsmarked.
AOF Vestlandet-Agder har vært en trofast samarbeidspartner med iteam i over 10 år. Nylig fornyet og oppgraderte de sin avtale ved å inkludere iteam 365. Dette bidrar til at de effektiviserer arbeidshverdagen og frigjør tid for sine ansatte.
Fra sitt hovedkontor i Haugesund og ved avdelingskontorene i Bergen, Stavanger og Kristiansand driver AOF Vestlandet-Agder en omfattende kurs- og utdanningsvirksomhet. De har i dag 50 administrative og faglige ansatte og ca. 500 lærere som er tilknyttet ulike opplæringstiltak. Denne høsten begynner 2800 deltagere på ulike opplæringsprogram, i tillegg til 1200 nye studenter som starter en fagskoleutdanning.
Vi ser frem til å ta i bruk nye løsninger levert av iteam. Dette vil frigjøre tid hos oss slik at vi kan forsterke samarbeidet med våre kjerneoppgaver til beste for våre deltagere og studenter.
Med iteam 365 får de en skybasert pakkeløsning som bidrar til økt IT-sikkerhet, enkel pålogging, integrasjon mellom bedriftens systemer, sikker deling av filer, samt effektiv kommunikasjon og samhandling. Løsningen dekker alle grunnleggende IT-behov for AOF, og ivaretar sikkerhet og overvåkning av klienter, skrivere, nettverk, servere, fagsystemer og databaser.
Løsningen blir fakturert månedlig pr. bruker / lokasjon, noe som gir AOF et oversiktlig, forutsigbart og skalerbart IT-regnskap. Avtalen gir også fri support og selvfølgelig ett kontaktpunkt (SPOC) hos iteam.
Hvilke kriterier var viktige for AOF Vestlandet – Agder for å videreføre samarbeidet med iteam?
- IT-sikkerhet – økning i dataangrep og den økende mengde sensitiv informasjon som lagres og overføres digitalt, krever en leverandør som ivaretar dette og har tjenester med IT-sikkerhet i fokus.
- God informasjonsflyt – det var ønskelig å få på plass tjenester som kan bedre samarbeid og sørge for god informasjonsflyt internt og til studentene.
- God support – å velge en lokal leverandør har mange fordeler ved at de kjenner organisasjonens unike behov og it-systemer. Det fører til mer effektiv problemløsning og raskere feilsøking, da de allerede er kjent med de spesifikke utfordringene som AOF kan ha i sitt IT-miljø.
- Kundeservice og responstid – når det oppstår tekniske problemer eller behov for støtte, kan en rask responstid være avgjørende for å minimere nedetid og forhindre forstyrrelser i AOF sin administrasjon og undervisning.
> Vil du vite mer om smarte og sikre IT-løsninger for din virksomhet, ta gjerne kontakt med Norun Skrunes i Haugesund – eller en annen av våre dyktige medarbeidere over hele landet. Finn oss i ditt nabolag her.